mandag, marts 5

Det ligger i Detaljen....

 

Jeg holder meget af gamle terriner. De kan få enhver supperet til at ligne en 'hel million' når den bliver sat frem på middagsbordet
- Et godt råd i disse finans-krise-tider; Selv en halv-grå portion Kartoffelsuppe ser fantastisk ud, når den serveres i en fin gammel terrin  (og med lidt grønt drys)




I 1800-tallet var Suppeterrinen et statussymbol af de helt store. En hel månedsløn kunne den koste. Det var bestemt ikke alle der havde mulighed for at erhverve sig et sådant pragtstykke.  







Min fine Suppeterrin er ekstra fin. Den er blevet Klinket !
Engang for længe siden har den nok været røget en tur på gulvet - Hold da op for en ulykke.
Men der var heldigvis hjælp at hente. Når Klinke Hans næste gang kom forbi på sin årlige rundtur. - Ja så fik han selvfølgelig en bunke skårede kostbarheder han kunne fikse.
I Morten Korch's Vagabonderne på Bakkegården, bliver Klinke Hans rigeligt honoreret; han får nemlig en (hel)madpakke for sin store ulejlighed.





4 kommentarer:

  1. Det er en meget flot suppeterrin du har! De gamle ting er også et hit hos mig, og det er mærkeligt at tænke på, hvor dyr den har været førhen.
    Ha' en dejlig aften, Frøken Frida, klem fra Gitte/Madame

    SvarSlet
  2. Så vackert!
    Njut Dagen
    Kram Kathrine

    SvarSlet
  3. Älskar terriner men äger ingen själv. De är svåra att komma över har jag märkt.
    Din är ett praktexemplar och potatissoppa är inte dumt:)

    Ja, nog är det mycket att läsa innan man förstår sig på nya kameran, det är helt sant!

    KRAM Helena

    SvarSlet
  4. Jeg elsker også terriner både til blomster og til suppe. Detsværre fylder de lidt for meget til opbevaring så her må jeg begrænse mig....

    Du har en super dejlig blog med meget smukke billeder og jeg glæder mig til at komme forbi i fremtiden. Det var helt tilfældigt jeg fandt dig via Madame i dag men jeg kommer helt sikkert gerne igen.

    Hav en SKØN weekend.

    SvarSlet